farhangfun
welcom to weblog fun

فیلم سینمایی "جدایی نادر از سیمین" به کارگردانی اصغر فرهادی دومین فیلم پرفروش نوروز 90 در جذب مخاطب شگفتی تازه رقم زد. "جدایی نادر از سیمین" به کارگردانی اصغر فرهادی با اتفاق آرا بهترین فیلم جشنواره بیست و نهم فجر بود. فرهادی در روند فیلمسازی مسیری رو به رشد داشته از "رقص در غبار" به "شهر زیبا" رسیده و پس از "چهارشنبه سوری"، "درباره الی" را ساخته، "جدایی نادر از سیمین" کامل‌کننده این مسیر رو به رشد است.



 

admin:برای خواندن به ادامه ی مطلب کلیک کنید.نظر یادتون نره



ادامه مطلب ...
شنبه 23 / 1 / 1390برچسب:, :: 12:25 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» در نخستین روزهای اکران در ایران و پس از موفقیت در جشنواره برلین و فجر، به جمع 250 فیلم برگزیده سایت معتبر و مرجع IMDB وارد شد. فیلم اصغر فرهادی که تا امروز از کاربران این سایت نمره فوق‌العاده ای گرفته، به رتبه 143 جمع 250 فیلم برتر تاریخ سینما در رنکینگ معتبر و قابل استناد این سایت سینمایی رسید. این جایگاه با رای کاربران قابل ارتقا و تغییر است. با توجه به تعداد رای دهندگان اندک، این رتبه در نهایت تغییر زیادی خواهد داشت، اما همین هم موفقیت جالب و خبرسازی موفقی برای فیلم و تبلیغ جالبی برای سینمای نوین ایران در فضای مجازی و در ذهن علاقمندان سینماست.

نکته جالب توجه این است که در رتبه بندی آثار مهم ژانرهای سینمایی، با این آرای اخیر، در فهرست برترین های ژانر درام، "جدایی نادر از سیمین" موقتاً رتبه اول فهرست تاریخ سینمای جهان را از آن خود کرده است.

کاربران سایت می‌توانند با رای‌دادن به این فیلم در سایت آی ام دی بی به پیشرفت این فیلم در فهرست بهترین‌های سینمای جهان کمک کنند و تبلیغ جدی و چشمگیری برای این فیلم و سینمای امروز ایران با کمک و مشارکت سینمادوستان ایرانی رقم بزنند.


برای رای دادن به فیلم «جدایی نادر از سیمین» به نشانی اینترنتی زیر مراجعه کنید:
WWW.IMDB.COM

«جدایی نادر از سیمین» در این سایت با نام انگلیسی A Separation موجود است. به صفحه اصلی فیلم بروید و در بخش رای کاربران و بخش Top 250 این سایت به فیلم محبوب خودتان رای بدهید.

 

سه شنبه 21 / 1 / 1390برچسب:, :: 3:40 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

 «زيگ زاگ» به كارگرداني مجيد توكلي، يكي از فيلم هاي حاضر در بخش ويدئو سينما با 6 اكران در جشنواره حضور دارد.
 

اميررضا شجاعي تهيه كننده فيلم «زيگ زاگ» با اعلام اين خبر گفت: فيلم بلند «زيگ زاگ» كه در بخش مسابقه فيلم‌هاي ويدئويي بيست و نهمين جشنواره بين‌اللمللي فيلم فجر حضور دارد از امروز و با نمايش در پرديس سينمايي زندگي اواين اكران خود در اين رويداد بزرگ سينمايي را پشت سر خواهد گذاشت.
شجاعي كه «زيگ زاگ» را يكي از متفاوت‌ترين فيلم‌هاي بخش ويدئو مي‌داند در ادامه افزود: در كل 8 نوبت نمايش به اين فيلم اختصاص دارد كه تاكنون 6 نوبت آن را اعلام كردند كه به ترتيب از امروز در پرديس سينمايي زندگي (ساعت 15)، سينما جوان 17 بهمن (ساعت 16)، سينما آزادي 19بهمن (ساعت 13)، موزه سينما 20 بهمن (ساعت15.30)، پرديس سينمايي ملت 23 بهمن (ساعت20.30) و سينما آزادي 24 بهمن(ساعت 18) زيگ زاگ به نمايش در مي‌آيد كه دو اكران ديگر اين فيلم متعاقبا اعلام مي‌شود.
شجاعي همچنين در پايان گفت: به احتمال زياد در يكي از اين نمايش‌ها همه عوامل و بازيگران فيلم نيز با مردم به تماشاي فيلم خواهند نشست.
«زيگ زاگ» اولين فيلم بلند مجيد توكلي است كه با حضور بازيگراني چون اميرحسين رستمي، مجيد مظفري، ليندا كياني، رامين راستاد، شهره سلطاني، علي اوسيوند، پرستو صالحي و.. در بخش مسابقه فيلم‌هاي ويدئو سينما در جشنواره حضور دارد.

چهار شنبه 18 / 11 / 1389برچسب:, :: 1:5 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

هرگز نگفتم نمايش فيلم‌هاي عياري و صدرعاملي در جشنواره به صلاح نيست

معاون امور سينمايي جمله‌اي را كه درباره عدم حضور فيلم‌هاي كيانوش عياري و رسول صدرعاملي در جشنواره به او نسبت داده‌اند، تكذيب كرد. جواد شمقدري معاون امور سينمايي وزارت ارشاد در جمع خبرنگاران دقايقي را به توضيح در خصوص برخي از حواشي اين روزهاي جشنواره فجر پرداخت.

بر اساس اين گزارش، وي كه پس از مصاحبه تفصيلي با يكي از شبكه‌هاي خارجي به ميان خبرنگاران ايراني آمده بود، در پاسخ به خبرنگاران در خصوص اينكه آيا سرانجام مشكل نمايش فيلم عبدالرضا كاهاني در جشنواره برطرف شده است يا خير گفت: فيلم «اسب حيوان نجيبي است» هيچ مشكلي براي نمايش در جشنواره ندارد و حتماً در جشنواره به نمايش درخواهد آمد.

وي افزود: قطعاً فيلم آقاي كاهاني اكران مي‌شود و بعيد مي‌دانم كه نيروي انتظامي در آينده از فيلم ايراد بگيرد.
معاون امور سينمايي همچنين با تكذيب جمله‌اي از او كه در روزهاي اخير نقل شده است كه نمايش فيلم‌هاي كيانوش عياري (خانه پدري)‌ و رسول صدر عاملي (زندگي با چشمان بسته) را مناسب جشنواره ندانسته است، گفت: من چنين جمله‌اي را نگفتم و اين موضوع حرف من نيست.

سه شنبه 17 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:50 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

"سوت پایان"؛ ورود نیکی کریمی به دنیایی تازه

محدثه واعظی‌پور: سومین فیلم سینمایی نیکی کریمی تجربه‌ای تازه در کارنامه سینماگری است که می‌‌کوشد بین دغدغه‌هایش و مختصات سینمای حرفه‌ای پل بزند. نیکی کریمی در فیلم سینمایی "سوت پایان" پا به عرصه‌ای گذاشته که اگر چه نشان دهنده نگاه و دغدغه‌هایی است که پیشتر و در فیلم‌های قبلی این کارگردان دیده بودیم اما نمایانگر رشد و پختگی این کارگردان در تکنیک کارگردانی و روایت قصه هم هست.

فیلم مانند دو تجربه قبلی این کارگردان، واکاوی درباره وضعیت زنان در جامعه است، بعد اجتماعی این فیلم بیش از دو فیلم قبلی کریمی است و او با انتخاب موضوعی که در سال‌های اخیر، سوژه بسیاری از گزارش‌های مطبوعات بوده تلاش کرده تماشاگر را متوجه وضعیت دشوار افرادی کند که درگیر این مشکلات هستند.

کریمی در روایت این قصه ساده که چندان اوج و فرود ندارد و بیش از هر چیز، نمایش یک موقعیت اندوه‌بار و تراژیک است، مانند دو فیلم قبلی‌اش از قصه‌گویی به شیوه مرسوم فاصله می‌گیرد و با نزدیک شدن به مختصات سینمای واقع‌گرا می‌کوشد با الهام از واقعیت زندگی، دشواری موقعیت را نشان بدهد. "سوت پایان" ترکیبی از سینمای قصه‌گو و مینی‌مالیستی است که کریمی دلبسته آن است اما هنوز او در ساختار به نتیجه یکدست و بدون کاستی نرسیده است.

در عین حال که در هدایت بازیگران حرفه‌ای مثل شهاب حسینی و اشکان خطیبی موفق است و می‌تواند از بازیگران جوانی که سابقه بازی دارند درست و به نفع فیلمش استفاده کند، هنوز مهارت کار با نابازیگر را ندارد، ضرباهنگ فیلم جاهایی افت می‌کند و کوتاه کردن بعضی سکانس‌ها مثل سکانسی که سحر (نیکی کریمی) و مزدک (اشکان خطیبی) دنبال مرادی در خیابان‌های شلوغ می‌روند و از بازار می‌گذرند می‌تواند به ضرباهنگ فیلم کمک کند.

کریمی تلاش کرده در "سوت پایان" از واقع‌گرایی صرفی که در "یک شب" بود فاصله بگیرد، حتی از فرم‌گرایی "چند روز بعد" هم پرهیز کرده و کوشیده به سینمایی برسد که رگه‌هایی از قصه‌گویی دارد و به دلیل استفاده از بازیگران حرفه‌ای می‌تواند برای مخاطب عام هم جذاب باشد، مسئله اصلی کریمی به عنوان کارگردان این بوده که امکان اکران برای "سوت پایان" به وجود بیاورد و این دغدغه مهمی است، اما استراتژی او برای رسیدن به این نتیجه هنوز کامل نیست و کریمی نیاز به تجربه‌های بیشتری در این زمینه دارد.

فیلمبرداری قرار است فضای ملتهبی را به تماشاگر منتقل کند که سحر درگیر آن است، اما گاهی دوربین روی دست و حرکت‌های دوربین آزاردهنده می‌شود، نماهای بسته از مردانی که می‌خواهند خودروی سحر را خریداری کنند و تکرار این نماها چندان جذاب نیست. اما بعضی طفره رفتن‌های فیلم از نمایش بعضی صحنه‌ها (مثل اعدام زن) خوب از کار درآمده و با حس و حال فیلم همخوانی دارد.

"سوت پایان" نسبت به دو فیلم قبلی کریمی فیلم کامل‌تری است هر چند در "یک شب" و "چند روز بعد" هم لحظه‌های خوب و دوست‌داشتنی وجود داشت. اما مهارت کریمی در کارگردانی نسبت به "چند روز بعد" رشد داشته است. مهم این است که او بتواند دغدغه‌هایش در زمینه فرم‌گرایی را کنار مسائلی بگذارد که باید با سینمای حرفه‌ای و مسئله اکران داشته باشد، پختگی در فرم می‌تواند کریمی را به آنچه از سینما مدنظر دارد نزدیک کند، هر چند قصه‌گویی و روایت هم نباید از سینمای او حذف شود.

سه شنبه 17 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:40 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

بخش دوم عکس‌های سایت "سینمای ما" از نشست رسانه‌ای عوامل فیلم «آقا یوسف»

بخش دوم عکس‌های سایت "سینمای ما" از نشست رسانه‌ای عوامل فیلم «آقا یوسف» در سالن همایش‌های برج میلاد را این‌جا ببینید. در این نشست، علی رفیعی (کارگردان)، مهدی هاشمی، ستاره اسکندری، لیلا بلوکات (بازیگران) و رامتین شهبازی (مجری نشست)  و تهیه‌کننده فیلم در این نشست حاضر بودند.

 

admin:برای دیدن عکس هاا به ادامه ی مطلب کلیلک کنید



ادامه مطلب ...
سه شنبه 17 / 11 / 1389برچسب:, :: 10:10 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

برگزیدگان بخش مواد تبلیغاتی جشنواره فیلم فجر معرفی شدند

برگزیدگان بخش مواد تبلیغاتی بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر معرفی شدند. هیئت داوران این بخش از جشنواره در بخشی از مراسم گشایش این دوره جشنواره که ساعتی پیش به پایان رسید، برگزیدگان بخش مواد تبلیغاتی و اطلاع رسانی سینمای ایران را به شرح زیر اعلام کردند:
 

برگزیدگان بخش آنونس
نفر سوم: دیپلم افتخار و 30 میلیون ریال جایزه نقدی برای فیلم «طبقه سوم» به آرش طهماسبی
نفردوم: دیپلم افتخار و 30 میلیون ریال جایزه نقدی برای فیلم «به رنگ ارغوان» آرش معیریان
نفر اول: سیمرغ بلورین، دیپلم افتخار و 60 میلیون ریال جایزه نقدی برای فیلم «آتشکار» به محسن امیریوسفی
برگزیدگان بخش عکس صحنه
هیئت داوران ضمن تقدیر از جواد جلالی برای فیلم «خواب های دنباله دار» جوایز خود را به شرح زیر اهدا می کند:
نفر سوم: دیپلم افتخار و 30 میلیون ریال جایزه نقدی برای فیلم «طبقه سوم» به مهدی دلخواسته
نفردوم: دیپلم افتخار و 30 میلیون ریال جایزه نقدی برای فیلم «ملک سلیمان» به مجید صباغ بهروز
نفر اول: سیمرغ بلورین، دیپلم افتخار و 60 میلیون ریال جایزه نقدی برای فیلم «دموکراسی تو روز روشن» به محمد فوقانی
برگزیدگان بخش عکس پشت صحنه
دیپلم افتخار و 30 میلیون ریال جایزه نقدی برای فیلم «هفت دقیقه تا پاییز» به بهرنگ دزفولی زاده
برگزیدگان بخش تیزر
نفر سوم: دیپلم افتخار و 30 میلیون ریال جایزه نقدی برای فیلم «طبقه سوم» به علیرضا فارسیجانی
نفردوم: دیپلم افتخار و 30 میلیون ریال جایزه نقدی برای فیلم «به رنگ ارغوان» آرش معیریان
نفر اول: سیمرغ بلورین، دیپلم افتخار و 60 میلیون ریال جایزه نقدی برای فیلم « دیگری» به بهروز داودی
برگزیدگان بخش پوستر
ضمن تقدیر از مهسا ریاحی، سیمرغ بلورین دیپلم افتخار و 60 میلیون ریال جایزه نقدی برای فیلم «بیداری رویاها» به حیدر رضایی تعلق گرفت.
برگزیدگان بخش گرافیک محیطی: سیمرغ بلورین، دیپلم افتخار و 60 میلیون ریال جایزه نقدی برای فیلم «ملک سلیمان» به علی فرآورده.

دو شنبه 16 / 11 / 1389برچسب:, :: 5:33 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

برنامه روز اول مرکز همایشهای برج میلاد اعلام شد

در روز نخست جشنواره در مرکز همایشهای برج میلاد 5 فیلم ایرانی به روی پرده می رود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بیست و نهم فیلم فجر، در برنامه صبح شنبه 16 بهمن؛ در ساعت 10 صبح: خانه امن است (ناصر رفایی)، ساعت 13: مرگ کسب و کار من است (امیر ثقفی)، ساعت 15:30 آینه های روبرو (نگار آذربایجانی)، ساعت 18:30 باد و مه (محمدعلی طالبی)، ساعت 21:30: سوت پایان (نیکی کریمی) اکران خواهد شد.

دو شنبه 16 / 11 / 1389برچسب:, :: 5:30 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

در مراسم افتتاحيه‌ي جشنواره‌ي بيست و نهم فيلم فجر سرانجام برنامه‌ها (جدول نمايش فيلم‌ها) جشنواره‌ي فيلم فجر منتشر شد.
 

،در جدول نمايش فيلم‌ها آمده است، سينماهاي پرديس راگا، پرديس ملت، سينما جوان، پرديس زندگي، موزه سينما، سينما ماندانا، سالن يك سينما فلسطين، سينما فرهنگ، سينما شكوفه، سينما آزادي، سينما شهر فرنگ، شهر قصه، شهر هفتم، شهر هنر، سينما استقلال، سينما اريكه ايرانيان، سينما بهاران، دوسالن سينما بهمن و پرديس تماشا ميزبان فيلمهاي بخش‌هاي مختلف جشنواره فيلم فجر هستند.

جشنواره فيلم فجر از روز نخست ميزبان فيلم‌هاي ايراني است.

از جمله فيلمهايي ايراني كه در دو روز اول جشنواره‌ي فيلم فجر به نمايش درمي‌آيند، مي‌توان از «خانه‌ امن است» ناصر رفاهي، «سوت پايان» نيكي كريمي، « باد و مه» محمدعلي طالبي، «آقايوسف» علي رفيعي، «سعادت‌آباد» مازيار ميري، «ورود آقايان ممنوع» رامبد جوان، «سيزده 59» سامان سالور، «يكي از ما دونفر» تهمينه ميلاني،

«آيينه‌هاي روبه‌رو» نگار آذربايجاني و ... نام برد.

اغلب سينماهاي نمايش دهنده ميزبان فيلمهاي ايراني هستند و در ليست منتشر شده سالن 2 سينما «فرهنگ» و موزه سينما ميزبان جلوه‌گاه شرق و جام جهان‌نما(مسابقه بين‌الملل) (فيلم‌هاي خارجي) است.

سينماها سانس‌هاي خود را از ساعت 13 آغاز مي‌كنند و تا ساعت 22 و 22:30 در سانسهاي مختلف ميزبان فيلم‌هاي مختلف هستند.
 

دو شنبه 16 / 11 / 1389برچسب:, :: 5:27 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

مراسم افتتاحیه بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر در فضایی گرم و پرشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون سینمایی و با تقدیر از چهره‌های سینمایی برگزار شد. سری اول عکس های محسن هردان ازاین مراسم را این جا ببینید ...

 

برای دیدن عکس ها به ادامه ی مطلب کلیک کنید.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 16 / 11 / 1389برچسب:, :: 5:20 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

«مرگ کسب و کار من است» سرنوشت انسان‌هایی است که برای زنده‌ماندن می‌جنگند

 علی اکبر ثقفی تهیه کننده فیلم سینمایی "مرگ کسب و کار من است" معتقد است حرف اصلی این فیلم توجه به اخلاقیات و دین‏مداری است.علی اکبر ثقفی، تهیه کننده فیلم "مرگ کسب و کار من است" ضمن بیان این موضوع گفت: فیلم "مرگ کسب و کار من است" توسط جوان‌ترین کارگردان سینمای ایران امیر ثقفی، کارگردانی شده و حضور این فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران، امتیازی برای او است تا کارش در کنار آثار پیشکسوتان مورد ارزیابی قرار گیرد.



سال تولید:
89
زمان: 90    
کارگردان: امیر ثقفی
تهیه کنندگان: علی اکبر ثقفی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
فیلمنامه‌نویس: ا. ثقفی
مدیر فیلمبرداری: نادر معصومی
صدابردار: محمد حبیبی
طراح صحنه و لباس: شراره سروش
چهره پرداز: محسن دارسنج
صداگذار: حسین ابوالصدق
تدوینگر: مستانه مهاجر
موسیقی: کارن همایونفر
جلوه های ویژه: اکبر ثقفی، شراره سروش
مدیر تولید: علیرضا احمدی کیا
بازیگران: پژمان بازغی، امیر آقایی، ماه چهره خلیلی، مریم بوبانی، کامران تفتی، سونیا اسپهرم، اکبر سنگی، رامین راستا



خلاصه داستان:
سه مرد برای سرقت با یکدیگر همراه می شوند.


admin:برای دیدن عکس ها به ادامه ی مطلب کلیک کنید



ادامه مطلب ...
یک شنبه 15 / 11 / 1389برچسب:, :: 3:40 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

جرم؛ سينمای مورد علاقه کیمیایی

بيست و هشتمين فيلم مسعود كيميايي روز سوم خرداد ماه در لوكيشن بازسازي شده زندان حوالي ميدان خراسان كليد خورد. «جرم» را مي‌توان بازگشت كيميايي به سينماي گذشته خود ارزيابي كرد. داستان فيلم حوالي سال 55 مي‌گذرد شواهد و قرائن حاكي از اين است كه مسعود كيميايي به سينماي مورد علاقه‌اش بازگشته سينماي خياباني پيش از انقلاب خود و همكاري با افرادي كه پيش از اين تجربه موفقي را با هم پشت سر گذاشته بودند. از ايرج رامين فر كه هنوز تجربه طراحي چشم نوازش در فيلم سرب را به خاطر داريم تا جمشيد مشايخي كه همواره تداعي گر نقش خان دايي در فيلم قيصر است ...

 

عوامل توليد پروژه جرم

نويسنده، تهيه كننده، كارگردان: مسعود كيميايي

       گروه كارگرداني

دستيار اول كارگردان و برنامه ريز: محمد علي جناب، دستيار دوم كارگردان: سامان خادم، منشي صحنه: شهرزاد مطلق ، سارا حمزه

       گروه فيلمبرداري

مدير فيلمبرداري: تورج منصوري، دستيار اول: مجيد غفاري، دستيار دوم: هادي منوچهر پناه،

       گروه صدا

صدابردار: اسحاق خانزادي، دستياران صدا: سعيد عليپور، كاوه ديداري، تدوين: مصطفي خرفه پوش

      گروه صحنه و لباس

طراح صحنه و لباس: ايرج رامين فر، دستيار اول صحنه: جعفر محمد شاهي

        گروه چهره پردازي

طراح چهره پردازي: محمدرضا قومي، مجريان گريم: هادي لطفي، مهسا خداكرمي

       گروه توليد

مدير توليد: تينا پاكروان، مدير تداركات: وحيد

       عكس و فيلم صحنه عكاس

بابك برزويه، دستيار عكس: سيما محمدي، فيلم پشت صحنه: پيام نصيري

       مشاور رسانه ايي: مينا اكبري

        بازيگران

پولاد كيميايي، حامد بهداد، شبنم درويش، بزرگان: جمشيد مشايخي، داريوش ارجمند، مسعود رايگان، اكبر معززي و با حضور نيكي كريمي

بهاره رهنما، سيامك انصاري، كيانوش گرامي، جلال، لیلا دانش آرا ،سوگل خالقي ، شهرزاد مطلق و جمعي از هنرجويان و فارغ التحصيلان كارگاه آزاد فيلم.

عکس ها: بابک برزویه
 

admin:برای دیدن عکس ها به ادامه ی مطلب کلیک کنید
 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 15 / 11 / 1389برچسب:, :: 3:25 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

جرم باصدای ذوبله یاصدای سر صحنه؟

دوبله فیلم سینمایی "جرم" به کارگردانی مسعود کیمیایی در استودیو رها  انجام شده است. خسرو خسروشاهی مدیریت دوبلاژ و سرپرست گویندگان فیلم "جرم" است و منوچهر اسماعیلی، چنگیز جلیوند، زهره شکوفنده، ناصر مدقال‌چی، خسرو شمشیرگران، حسین عرفانی، منوچهر والی‌زاده، مینو غزنوی، گویندگان این فیلم هستند که به همراه 31 نفر در این فیلم صداپیشگی ‌کردند.قرار است این فیلم به دو صورت صدای سرصحنه و دوبله اکران عمومی شود.

admin:برای دیدن عکس ها به ادامه ی مطلب کلیک کنید



ادامه مطلب ...
یک شنبه 15 / 11 / 1389برچسب:, :: 3:15 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

پایان نامه فیلم جنجالی جشنواره می شود؟

 فیلمبرداری فیلم سینمایی "پایان نامه" بعد از 70 جلسه که بخش اعظم آن در خیابان های شلوغ تهران از جمله پل حافظ، تقاطع حجاب در خیابان فاطمی، چهارراه میرداماد، خیابان های اطراف میدان هفت تیر و... انجام شده هفته گذشته به پایان رسیده و هم اکنون فیلم روزهای پایانی مراحل فنی خود را می گذراند.

هم اکنون تدوین و موسیقی به ترتیب توسط داود یوسفیان و سیدبهنام ابطحی به پایان رسیده و صداگذاری نیز توسط سیدمحمود موسوی نژاد روزهای پایانی را پشت سر می گذراند.

در حال حاضر فیلم در مرحله سینک موسیقی و میکس نهایی است و طی چند روز آینده آماده نمایش از جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

حامد کمیلی، بهاره افشاری، کامران تفتی، محمد صادقی، چکامه چمن‌ماه، هادی دیباجی، نیما شاهرخ‌شاهی، علی اوسیوند، میرحسین معلومی، میرطاهر مظلومی و مریم کاویانی و (با حضور) داریوش ارجمند، محمدرضا شریفی‌نیا، احمد نجفی و جمشید هاشم‌پور از بازیگران اصلی فیلم هستند.

"پایان‌نامه" با مضمونی اجتماعی داستان چهار دانشجو را روایت می‌کند که برای رساندن پایان‌نامه شان به استاد، به طور ناخواسته درگیر ماجرایی پیچیده می‌شوند. بستر وقوع این داستان در ماه‌های پس از انتخابات سال 88 است که موجب می‌شود برخی از زوایای پنهان حوادث آن زمان به صورت نمادین آشکار شود.

شایان ذکر است سایت رسمی این فیلم نیز با آدرس payannamehfilm.ir از امروز راه‌اندازی خواهد شد.
سایر عوامل اصلی فیلم عبارتند از: مجری طرح: حامد کلاهداری، مدیر فیلمبرداری: شاپور پورامین، صدابردار: بهروز معاونیان، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: حسن حج‌گذار، طراح صحنه و لباس: علی وطن‌دوست، طراح گریم: ایمان امیدواری، جلوه‌های ویژه میدانی: داوود رسولیان، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: بهنام خاکسار، تولید: مجتبی متولی، مهدی ورپایی، مدیر تدارکات: حسین بخشی‌پور، منشی صحنه: مارال فتحی، عکس: مهدی دلخواسته.

admin:برای دیدن عکس ها به ادامه ی مطلب کلیک کنید.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 15 / 11 / 1389برچسب:, :: 2:55 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

«سعادت آباد» پرستاره‌ترین فیلم بخش مسابقه سینمای ایران

سعادت آباد تازه‌ترین فیلم مازیار میری در بخش مسابقه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد.  لیلا حاتمی، حامد بهداد، مهناز افشار، حسین یاری، و هنگامه قاضیانی بازیگران سرشناس فیلم میری هستند. لیست عوامل عکس‌های فیلم سعادت آباد را این‌جا ببینید ...

سال تولید:
89
زمان: 91
کارگردان: مازیار میری
تهیه کننده: همایون اسعدیان
فیلمنامه‌نویس: امیر عربی
مدیر فیلمبرداری: محمد آلادپوش
صدابردار: ساسان نخعی
طراحان صحنه و لباس: امیر اثباتی، آتوسا قلمفرسایی
چهره پرداز: مهرداد میرکیانی
صداگذار: مسعود بهنام
تدوینگر: محمدرضا موئینی
موسیقی: کریستوف رضایی
مدیر تولید: علیرضا ابوالقاسمی نژاد
بازیگران: لیلا حاتمی، حامد بهداد، مهناز افشار، حسین یاری، هنگامه قاضیانی، امیر آقایی، مینا ساداتی



خلاصه داستان:
«یاسی كه در زندگی مشترك‌اش با محسن دچار تردیدهایی شده، می‌خواهد برای شوهرش جشن تولدی بگیرد و خاطراتی را یادآوری كند. او برای بهتر برگزار كردن مهمانی، همه چیز را از قبل پیش‌بینی می‌كند، غافل از این كه همه چیز مطابق با خواسته او پیش نمی‌رود... »

admin:بذای دیدن عکس ها به ادامه ی مطلب کلیک کنید



ادامه مطلب ...
یک شنبه 15 / 11 / 1389برچسب:, :: 1:20 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

چهاردهمين بازار بين‌المللي فيلم ايران 16بهمن كليد مي‌خورد

مدير بخش بين‌الملل بيست‌ونهمين جشنواره فيلم فجر گفت: چهاردهمين بازار بين‌المللي فيلم ايران از 16بهمن‌ماه با حضور 60 شركت خارجي و 40 شركت ايراني در برج ميلاد آغاز خواهد شد. امير اسفندياري مدير بخش بين‌الملل بنياد سينمايي فارابي و جشنواره فيلم فجر در گفت‌وگو با ستاد خبري جشنواره بيست و نهم فيلم فجر، گفت: چهاردهمين بازار بين‌المللي فيلم ايران از 16بهمن‌ماه همزمان با اولين روز بيست‌ونهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر در برج ميلاد آغاز خواهد شد.
وي با بيان اين كه برخي از كمپاني‌ها يك غرفه مشترك دارند، افزود: از آنجا كه برخي از كمپاني‌هاي شركت‌كننده در بازار فيلم داراي يك غرفه مشترك هستند، تعداد آن‌ها از غرفه‌ها مهم‌تر است كه البته از اين تعداد 60 شركت، خارجي و 40 شركت ديگر ايراني هستند.
اسفندياري به نام كشورهايي كه در اين دوره از بازار بين‌المللي فيلم ايران شركت دارند اشاره كرد و گفت: الجزاير، بحرين، بوسني و هرزگوين، چين، فرانسه، آلمان، هند، عراق، ايتاليا، اردن، كويت، لبنان، موناكو، هلند، عمان، پاكستان، قطر،‌ سوريه، تايلند، تركيه، امارات متحده عربي، آمريكا، انگلستان و ايران كشورهاي هستند كه كمپاني‌هاي فيلم آن‌ها در جشنواره حضور خواهند داشت.
به گفته وي فيچر آيكان، گرند انجل، سيستم تي‌وي از فرانسه، مدياست ديستري بيوشن از ايتاليا، دويچه‌وله از آلمان، آفدسنس از هلند و ... از جمله شركت‌هايي هستند كه از سراسر جهان به بازار بين‌المللي فيلم ايران رسيده‌‌اند.
وي درباره استقبال از چهاردهمين بازار بين‌المللي فيلم و برنامه‌هاي تلويزيوني در جشنواره بيست و نهم اظهار داشت: استقبال بسيار بالا بوده است چرا كه تعداد بسياري از كمپاني‌هاي كشورهايي مانند تركيه، لبنان، عراق و انگلستان در ليست انتظار براي ورود به بازار فيلم قرار دارند و متاسفانه ما با كمبود جا روبه‌رو هستيم.
مدير بخش بين‌الملل بنياد سينمايي فارابي در پايان صحبت‌هاي خود بيان كرد: تعداد 300 نفر شركت‌كننده از شركت‌هاي فيلم ايراني و خارجي در چهاردهمين بازار فيلم و برنامه‌هاي تلويزيوني ايران حضور خواهند داشت.
بيست‌ونهمين جشنواره فيلم فجر از 16 تا 26 بهمن 1389 برگزار مي‌شود.

یک شنبه 15 / 11 / 1389برچسب:, :: 1:15 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

«راه آبی ابریشم» سندی درباره حقانیت ایران درباره خلیج فارس

تهیه‌کننده فیلم سینمایی "راه آبی ابریشم" این فیلم را سندی درباره حقانیت ایران درباره خلیج فارس دانست.حسن بشکوفه تهیه‌کننده "راه آبی ابریشم" که در بخش مسابقه سینمای ایران پذیرفته شده، گفت: این فیلم برای عموم مردم ساخته شده و مخاطب آن خاص نیستند. در این اثر حضور چندین هزار ساله ایران در خلیج فارس، تاریخ دریانوردی و حضور ایرانیان در داد و ستدهایی که در آن مقطع تاریخی انجام شده به تصویر کشیده شده است.

وی افزود: ایران در دوره‌های مختلف مورد تهاجم انواع ترفندهای سیاسی و غیرسیاسی در ارتباط با خلیج فارس قرار گرفته است. "راه آبی ابریشم" پاسخی بر حقانیت ما بر این منطقه است. البته تاکید می‌کنم فیلم اصلا سیاسی نیست. بلکه کاملا با مستندات تاریخی این جایگاه را نشان می‌دهد.

سال تولید:
1389
زمان: 120
کارگردان:  محمدرضا بزرگ نیا
تهیه کنندگان: حسن بشکوفه، محصول بنیاد سینمایی فارابی
فیلمنامه‌نویس: م. ر. بزرگ نیا
مدیر فیلمبرداری: بهرام بدخشانی
صدابرداران: خسرو کیوانمهر، مانی هاشمیان
طراح صحنه و لباس: پروین صفری
چهره پرداز: سعید ملکان
صداگذار: کین سون جان
تدوینگر: مصطفی خرقه پوش
موسیقی: پانگ چان کونگ وینگ
جلوه های ویژه میدانی: نجف فتاحی
جلوه های ویژه رایانه ای: امیر رضا معتمدی
مدیر تولید: ابراهیم زاهدی فر
بازیگران: بهرام رادان، داریوش ارجمند، رضا کیانیان، پیام دهکردی، پگاه آهنگرانی، مهدی میامی، عزت الله انتظامی
asmin:برای دیدن عکس ها به ادامه ی مطلب کلیک کنید



ادامه مطلب ...
یک شنبه 15 / 11 / 1389برچسب:, :: 1:15 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

مايل نيستم عده‌اي مرا دستاويز آسيب‌رساندن به جشنواره کنند/ افراد داراي مواضع سياسي به انسانيت رحم نمي‌کنند

در پي مطرح شدن برخي اظهارنظرها و شايعات، «اسدالله نيک‌نژاد» از داوري جشنواره فيلم فجر کناره‌گيري کرد. ،روابط عمومي جشنواره فيلم فجر اعلام كرد: «اسدالله نيک‌نژاد» گفت: علي‌رغم ميل باطني‌ام، از داوري کناره‌گيري مي‌کنم و مايل نيستم عده‌اي مرا دستاويز آسيب‌رساندن به جشنواره کنند. در نامه‌اي که وي به دفتر جشنواره بيست‌ونهم فيلم فجر ارسال کرده، آمده است:«با توجه به دريافت پيشنهاد شما و مطرح کردن آن با خانواده و در نظر گرفتن کليه جوانب، به اين نتيجه رسيده‌ام که علي‌رغم ميل قلبي در داوري جشنواره امسال حضور نيابم.»

«نيک‌نژاد» در ادامه در توضيح اين کناره‌گيري متذکر شده است:«افرادي در تلاش‌اند تا چهره‌ام را خراب و مخدوش کنند و از من خواسته‌اند تا در اين جشنواره شرکت نکنم و افرادي نيز قصد دارند با تجارب گذشته من بازي کنند تا چهره جشنواره فيلم فجر را مخدوش نمايند. من که هنگام شروع جنگ مستند «درد همسنگرم» را ساختم و تلاش نمودم تا مردم را اميدوار کنم تا تسليم دشمن نشوند.»

نيک‌نژاد در بخش ديگري از اين نامه نوشته است: «افراد داراي مواضع سياسي به انسانيت رحم نمي‌کنند. هميشه در پي قدرت‌اند و زندگي مردم براي آنها مهم نيست. آنچه که مي‌دانم، بعضي‌ها تلاش مي‌کنند اين جشنواره موفق نباشد و در واقع مي‌خواهند کشورشان راه به سوي موفقيت نبرد که اينها نه تنها فيلمساز نيستند، بلکه انسان خوشبختي هم نيستند...»

وي در پايان نامه، موفقيت جشنواره بيست‌ونهم فيلم فجر را مهم‌ترين موضوع سينمايي کشور خوانده و برگزاري مناسب و به دور از مواضع و اغراض سياسي اين دوره جشنواره فيلم فجر را از صميم قلب آرزو کرده است.
 

یک شنبه 15 / 11 / 1389برچسب:, :: 1:10 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

انسيه شاه‌حسيني به دليل سفر خارج از كشور، از حضور در جمع هيات داوران بخش فيلمهاي اول جشنواره‌ي فيلم فجر انصراف داد. اين كارگردان سينما با بيان اينكه به خاطر گرفتاري از سعادت همكاري با جشنواره محروم شده است، تصريح كرد: حدود 20 روز پيش آقاي مسعودشاهي در رابطه با داوري با من صحبت كردند و قرار بود ديدن آثار زودتر شروع شود و ظاهرا به دليل آماده نبودن فيلمها به تعويق افتاد. از همان موقع هم سفرم به اندونزي را براي نمايش فيلمهايم اعلام كرده بودم و نمي‌توانستم آن را به تعويق بيندازم.

وي ادامه داد: آقاي مسعودشاهي بسيار در تلاش است كه جشنواره آبرومند برپا شود و اگر اين سفر در پيش نبود دوست داشتم به ايشان كمك كنم.

شاه‌حسيني در كنار پروانه معصومي، فريدن جيراني، وحيد جليلي و سعيد سهيلي قرار بود داوري فيلمهاي بخش اول جشنواره فيلم فجر را بر عهده داشته باشد.
 

یک شنبه 15 / 11 / 1389برچسب:, :: 1:10 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در «هفت» پخش می‌شود

در برنامه این هفته "هفت" مراسم افتتاحیه بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر پخش می‌شود. برنامه زنده "هفت" که در ایام جشنواره فیلم فجر هر شب روی آنتن شبکه سه می‌رود در برج میلاد ضبط می‌شود. بخش‌هایی از مراسم افتتاحیه در برنامه این هفته روی آنتن می‌رود.

برنامه زنده "هفت" با اجرای فریدون جیرانی ساعت 23 جمعه 15 بهمن‌ماه از شبکه سه پخش می‌شود.

یک شنبه 15 / 11 / 1389برچسب:, :: 1:0 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

افتتاحیه بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر جمعه 15 بهمن در برج میلاد برپا می‌شود

سینمای ما- آئين افتتاحيه جشنواره بين‌المللي فيلم فجر جمعه 15 بهمن در سالن اصلي مرکز همايش‌هاي برج ميلاد برپا خواهد شد. به گزارش ستاد خبري بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر، این مراسم از بخش‌های مختلفی از جمله بزرگداشت و نکوداشت سینماگران ایرانی تشکیل شده است.

در این بخش مراسم افتتاحیه 9 نماهنگ براي دو بخش نکوداشت و بزرگداشت اين آئين به نمایش درمی‌آید.

‌بنا بر این گزارش، نماهنگ‌ بخش نکوداشت‌ «محمدرضا اعلامي» را احسان صديقي و نماهنگ‌ بخش نکوداشت «منوچهر حقاني‌پرست» را فرزند‌ش «پيمان حقاني‌پرست» با توجه به دغدغه‌هايش در جهت اداي دين به پدر کارگرداني مي‌کند.

در بخش بزرگداشت‌هاي جشنواره بيست و نهم فيلم فجر، محمدرضا حق‌نگهدار کارگرداني نماهنگ «مهدي فقيه» (بازيگر) را برعهده دارد.

محمد پرويزي کارگردان مراسم افتتاحيه نيز، کارگرداني سه نماهنگ «پوران درخشنده» (کارگردان)، «مسعود کيميايي» (کارگردان) و «جمشيد هاشم‌پور» (بازيگر) را عهده دار است.

کارگرداني نماهنگ بزرگداشت‌ ‌«شهريار بحراني» (کارگردان) و «داود رسوليان» (طراح جلوه‌هاي ويژه) را مسعود اميني و کارگرداني نماهنگ «بيژن محتشم» به محمد مهدي نبي‌زاده سپرده شد.

بنا بر اين گزارش، در حال حاضر گروه‌هاي سازنده اين نماهنگ‌ها مشغول انجام آخرين مراحل توليد و فني آنها هستند و اين نماهنگ‌ها در مدت زمان 4 دقيقه براي پخش در مراسم افتتاحيه جشنواره آماده خواهد شد.

بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از تاريخ 16 تا 26 بهمن‌ماه برگزار مي‌شود.


برای دیدن عکس ها به ادامه ی مطلب برید



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:55 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

13 فيلم مسابقه بين‌الملل جشنواره بيست‌ونهم اعلام شد

 سیزده فيلم بخش مسابقه بين‌الملل (جام جهان‌نما) در بيست‌ونهمين جشنواره فيلم فجر معرفي شدند. به گزارش روابط عمومي جشنواره بيست‌ونهم فيلم فجر، اين فيلم‌ها از كشورهاي انگلستان، روسيه، تاتارستان، كرواسي، كره جنوبي، ژاپن، تركيه، آلمان، روسيه، چين، بلغارستان، فرانسه، فيليپين، روماني، عراق، هلند، فلسطين، مصر براي حضور در اين بخش پذيرفته شده‌اند.

اسامي 13 فيلم بخش مسابقه بين‌الملل (جام جهان‌نما) جشنواره بيست‌ونهم فيلم فجر عبارتند از:
1-خيابان آربور ساخته كلايو برنارد از انگلستان2010
2-داستان بي‌بي‌نور ساخته يوري فتينگ از روسيه و تاتارستان 2010
3-سياه ساخته گوران ديويچ و زوانيمير ژوريك از كرواسي 2009
4-شمشيرهاي خونين ساخته لي جون ايك از كره جنوبي 2010
5-سفر هارو ساخته كوباياشي ماساهيرو از ژاپن 2010
6-عسل ساخته سميح كاپلان اغلو از تركيه و آلمان 2010
7-چگونه تابستان را گذراندم ساخته الكسي پوپوگ ربسكي از روسيه 2010
8-قاضي ساخته ليو جي از چين2009
9-كيهان ساخته ري‌ها اردم از تركيه و بلغارستان2010
10-لولا ساخته بريلانته مندوزا از فرانسه و فيليپين 2009
11-نشان افتخار ساخته كالين پيتر نتزر از آلمان و روماني 2009
12-چهره جنگجوي جوان ساخته كنستانتين پوپسكیو از روماني 2010
13-پسر بابل ساخته محمد الدراجي از عراق، فلسطين، فرانسه، انگلستان، مصر و ... 2010

بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از تاريخ 16 تا 26 بهمن‌ماه برگزار مي‌شود.


 

 

چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:45 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

به دوبله فیلم "جرم" معترض هستم

 بهاره رهنما که با دو فیلم در جشنواره فجر شرکت می‌کند با اشاره به دغدغه‌اش برای بازی در نقش‌های متفاوت تاکید کرد به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فکر نمی‌کند. بهاره رهنما که در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر با بازی در سه فیلم "جرم"، "ورود آقایان ممنوع" و"ما سه نفر" حضور دارد، به این نکته اشاره کرد که بضی از فیلمنامه‌ها هستند که در نگاه اول خوب به نظر می‌آیند اما زمانی که بازیگر وارد ساخت پروژه می‌شود با واقعیت تلخ مواجه می‌شود و متاسفانه متوجه می‌شود آنچه از فیلمنامه تصور می‌کرده است با آنچه در حال ساخت است بسیار متفاوت است او در ادامه صحبت‌های خود با ذکر مثالی چنین عنوان کرد:

بقیه ی مطلب در ادامه ی مطلب



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:40 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

«جدایی نادر از سیمین» درباره جدایی نادر از سیمین است!

سینمای ما- فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر شرکت دارد. این ملودرام به دغدغه‌های طبقه متوسط می‌پردازد و طبق شنیده‌ها از تاثیرگذارترین و خبرسازترین فیلم‌های امسال سینمای ایران خواهد بود.
فیلمنامه فیلم قبل از تولید در جشنواره آسیا پاسیفیک جایزه گرفت و در بخش رسمی جشنواره برلین هم نماینده سینمای ایران خواهد بود. عوامل اصلی فیلم عبارتند از:

نویسنده، تهیه کننده و کارگردان: صغر فرهادی
بازیگران: لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، بابک کریمی، علی اصغر شهبازی، شیرین یزدان بخش، کیمیا حسینی و با حضور مریلا زارعی
سرمایه گذار: بانک پاسارگارد
مجری طرح: نگار اسکندرفر
مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری
تدوین: هایده صفی یاری
طراحی و ترکیب صدا: محمدرضا دلپاک
صدابردار: محمود سماک باشی
طراح چهره پردازی:‌ مهرداد میرکیانی
طراح صحنه و لباس: کیوان مقدم
مدیر تولید: حسن مصطفوی
دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: حمیدرضا قربانی
منشی صحنه: مریم نراقی
دستیار اول فیلمبردار: محمد ابراهیمیان
نور: کوهیار کلاری
دستیاران فیلمبردار: حسین اسدی، اکبر مشکینی، امیر محمدی، حسين نصيری، فرزين ابراهيمی،
دستیاران کارگردان:‌ مهدی لطيفی، مریم نراقی، یاسر قارونی
تدوین صدا: رضا نریمی زاده
مدیر تدارکات: کاظم نامنی، منصور غضنفری
دستیار دوم فیلمبردار:‌ احمد گودرزی
عکاس: حبیب مجیدی
دستياران صدا
: مهدی ابراهيم‌زاده، رضا تهرانی
مجریان چهره پردازی: طاهره مهدوی،‌ رضا عربی
دستیار تدوین:‌ شبنم حسینی
دستیاران صحنه و لباس: رشید حسینی، فرشاد مهدیادگار، مهناز غنی
مجري دكور: احمد ترابی
خياط: زهرا ناموری
تصویربردار پشت صحنه: سید وحید حسینی
مشاور حقوقی: فرشته لسانی
مشاور رسانه ای: شیما غفاری
امور مالی: محمد هادی آموزگار
دستیاران تدارکات: مهدی حسنی، شهريار سليمی،‌ ابراهيم نظامی، حسين سيدی، محمود رحیمی، محمدرضا حق‌گو، سعيد ثابتی
سينه موبيل: اكبر نظری

داستان فيلم را این طور نقل می‌کند: جدايي نادر از سيمين!


برای دیدن عکس ها به ادامه مطلب برید



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:30 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

اعضاي هيئت داوران بخش «ويدئوسينما» جشنواره فيلم فجر معرفي شدند

سینمای ما- پنج سينماگر ايراني اعضاي هيئت داوران بيست‌ونهمين دوره جشنواره فيلم فجر در بخش «ويدئوسينما» را تشكيل مي‌دهند. به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، اين 5 سينماگر به عنوان هيئت داوران بخش ويدئو سينما عبارتند از: محمدعلي نجفي (كارگردان)، شهاب ملت‌خواه (كارگردان)، تهماسب صلح‌جو (منتقد و كارشناس سينما)، محمدرضا عباسيان (مديرعامل مؤسسه رسانه‌هاي تصويري و كارگردان سينما) و عباس رافعي (كارگردان و تهيه‌كننده سينما).
بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از تاريخ 16 تا 26 بهمن‌ماه به دبيري مهدي مسعودشاهي در تهران برگزار مي‌شود.


 

 

چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:20 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

32 فیلم بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره مشخص شدند

سینمای ما - فيلم سينمايي «باد و مه» ساخته محمدعلي طالبي به عنوان سي‌وسومين فيلم و آخرين فيلم بخش مسابقه سينماي ايران (سوداي سيمرغ) جشنواره بين‌المللي فيلم فجر معرفي شد.به گزارش سینمای ما به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم فجر، هيئت انتخاب جشنواره سرانجام با اعلام نام آخرين فيلم بخش مسابقه پرونده اين بخش از جشنواره را بستند و تازه‌ترين ساخته «محمدعلي طالبي» با عنوان «باد و مه» توانست به اين بخش راه پيدا كند.

بدين ترتيب 33 فيلم بخش مسابقه سينماي ايران بيست‌ونهمين جشنواره فيلم فجر را فيلم‌هاي فهرست 33 فيلم بخش مسابقه سينماي ايران به اين شرح است:

اخراجي‌ها3 (مسعود ده‌نمكي)، ارتباط خانوادگي (نادر مقدس)، مصائب چارلي (عليرضا سعادت‌نيا)، فرزند صبح (بهروز افخمي)، آسمان محبوب (داريوش مهرجويي)، راه آبي ابريشم (محمدرضا بزرگ‌نيا)، 33 روز (جمال شورجه)، جدايي نادر از سيمين (اصغر فرهادي)، گزارش يك جشن (ابراهيم حاتمي‌كيا)، گلوگاه شيطان (حميد بهمني)، خاك و آتش(مهدي صباغ‌زاده)، آلزايمر (احمدرضا معتمدي)، آقايوسف (علي رفيعي)، ورود آقايان ممنوع (رامبد جوان)، گلچهره (وحيد موسائيان)، سيزده 59 (سامان سالور)، خيابان‌هاي آرام (كمال تبريزي)، پايان‌نامه (حامد كلاهداري) ، جرم (مسعود كيميايي)، يه حبه قند (سيدرضا ميركريمي)، اينجا بدون من (بهرام توكلي)، پاريس تا پاريس (محمدحسين لطيفي)، سعادت آباد (مازيار ميري)، ندارها (محمدرضا عرب)، سيب و سلما (حبيب‌الله بهمني)، خانه امن است (ناصر رفاهي)، آينه‌هاي روبرو (نگار آذربايجاني)، گلوگاه (محمدابراهيم معيري)، برف روي شيرواني داغ (محمدهادي كريمي)، آسمان هشتم (حسن نجفي)، مرگ كسب و كار من است (امير ثقفي)، جعبه سياه 11 سپتامبر (محمدرضا اسلاملو) و باد و مه (محمدعلي طالبي).

اسامي فهرست 33 فيلم بخش مسابقه سينماي ايران پس از ارتقاي 50 درصدي تعداد فيلم‌ها به پيشنهاد معاون امور سينمايي و استقبال هيئت انتخاب جشنواره پس از ساعت‌ها بازبيني و بررسي آثار رسيده اعلام شده است.

بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از تاريخ 16 تا 26 بهمن‌ماه برگزار مي‌شود.


 

چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:15 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

نخستین مسابقه مقاله نویسی با عنوان "شهری انسانی برای انسان شهری"ویژه چهارمین جشنواره بین المللی فیلم شهر برگزار می شود.


به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم شهر، نخستین مسابقه مقاله نویسی ویژه چهارمین جشنواره بین المللی فیلم شهر با هدف جلب مشارکت دانشگاهیان، دانشجویان، پژوهشگران و دانش آموزان به شهر و موضوعات شهری با رویکرد محوری "شهری انسانی برای انسان شهری" درقالب محورهای  "شهر: ایمان، اخلاق، "شهر: آگاهی و عقلانیت، "شهر: سلامتی و نشاط، "شهروند: شناخت و بهره مندی از خدمات"، "شهروند: احترام  به حقوق دیگران" و "شهروند:  همراهی و مشارکت" به صورت رقابتی برگزار می شود.

براساس اعلام دبیرخانه جشنواره بین المللی فیلم شهر، به هریک از سه برگزیده نخست مقاله نویسی، دو سکه بهار آزادی و هریک از 7 برگزیده دوم یک سکه بهار آزادی در مراسم پایانی جشنواره اهدا خواهد شد.

علاقه مندان به شرکت در این مسابقه تا پایان اسفندماه سال جاری فرصت دارند برای ارسال مقالات خود در هریک از موضوعات یاد شده به همراه مشخصات فردی و شماره تماس از طریق آدرس ایمیل جشنواره  info@urbanfilmfest.ir   اقدام و یا به دبیرخانه جشنواره فیلم شهر واقع در تهران، خیابان پاسداران، اول خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قباء، فرهنگسرای پایداری مراجعه کنند.  

چهارمین جشنواره بین المللی فیلم شهر با رویکرد "شهری انسانی برای انسان شهری" اردیبهشت ماه سال آینده در تهران برگزار می شود.

 

چهار شنبه 11 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:10 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

بهروز افخمی و مسعود ده‌نمکی هم به بخش مسابقه جشنواره فجر رسیدند
 

 اسامی چهار فیلم دیگر بخش مسابقه سینمای ایران بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر اعلام شد.‌ روابط عمومی جشنواره فیلم فجر اعلام کرد، حضور فیلم‌های «اخراجی‌ها3» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی، «ارتباط خانوادگی» به کارگردانی نادر مقدس، «مصائب چارلی» به کارگردانی علیرضا سعادت‌نیا و «فرزند صبح» به کارگردانی بهروز افخمی در بخش مسابقه سینمای ایران قطعی شد.

به این ترتیب تعداد فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران به 20 رسید.

پیشتر نیز اسامی 16 فیلم سینمایی این بخش از جمله «آسمان محبوب» داریوش مهرجویی، «راه آبی ابریشم» محمد بزرگ‌نیا، «33 روز» جمال شورجه، «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی، «گزارش یک جشن» ابراهیم حاتمی‌کیا، «گلوگاه شیطان» (عملیات سکوت) حمید بهمنی، «خاک و آتش» مهدی صباغ‌زاده، «آلزایمر» احمدرضا معتمدی، «آقایوسف» علی رفیعی، «ورود آقایان ممنوع» رامبد جوان، «گلچهره» وحید موسائیان، «1359» سامان سالور، «خیابان‌های آرام» کمال تبریزی، «پایان‌نامه» حامد کلاهداری،‌ «جرم» مسعود کیمیایی و «یه حبه قند» سیدرضا میرکریمی اعلام شده بود.

اسامی فیلم‌های دیگر بخش مسابقه سینمای ایران متعاقبا اعلام خواهد شد.

یک شنبه 8 / 11 / 1389برچسب:, :: 1:25 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

خوشحال مي‌شدم اگر پركارترين بازيگر جشنواره‌ي فيلم فجر مي‌بودم
 

 نيكي كريمي گفت: خوشحال مي‌شدم اگر پركارترين بازيگر جشنواره‌ي فيلم فجر مي‌بودم،اما اين‌طور نيست. اين بازيگر و كارگردان سينما در پاسخ به اينكه گفته مي‌شود يكي از پركارترين بازيگران جشنواره‌ي امسال هستيد، ادامه داد: فيلمهاي «بيداري» و «خيابان 24» آقايان فرزاد موتمن و سعيد اسدي، مربوط به دو سه سال قبل است كه كار كردم و هم‌اكنون فرصت اكران پيدا كردند.

نيكي كريمي ادامه داد: امسال تنها در يك سكانس از فيلم «جرم» آقاي كيميايي بازي كردم و بيشتر تمركزم بر روي ساخت فيلم خودم بود كه در آن نيز بازي كردم، البته آبان ماه امسال در فيلم «خيابان‌هاي آرام» آقاي تبريزي نيز حضور داشتم. اين بازيگر در پايان گفت: هم اكنون سخت درگير آماده شدن، فيلمم «سوت پايان» هستم.


یک شنبه 8 / 11 / 1389برچسب:, :: 1:15 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

فهرست اسامي 13 فيلم بخش «نمايش‌هاي ويژه» جشنواره فيلم فجر اعلام شد
 

اسامي 13 فيلم بخش «نمايش‌هاي ويژه» از بخش بين‌الملل بيست‌ونهمين جشنواره فيلم فجر اعلام شد. به گزارش روابط عمومي جشنواره بين‌المللي فيلم فجر، اين فيلم‌ها از كشورهاي هلند، اسپانيا، انگلستان، عراق، آلمان، مكزيك، فرانسه، ايتاليا، بلژيك، اتريش، تركيه، اردن، مجارستان، چك، گرجستان و روسيه براي حضور در اين بخش انتخاب شده‌اند. بنا بر اين گزارش، اسامي اين 13 فيلم به شرح زير اعلام شده است:

1- نغمه‌هاي شاعران ساخته ساندر فرانكن از هلند محصول 2010
2- گربه سياه ساخته دانيل فيبلا آمسيلم از اسپانيا محصول 2008
3- عراق؛ جنگ، عشق و جنون ساخته محمد الدراجي از انگلستان و عراق محصول 2008
4- آخرين روزهاي شيشمارف ساخته جان لوتر از هلند محصول 2009
5- آخرين فيلمنامه يادبود لوئي بونوئل ساخته گايزاكا اونوستي و خاوير اسپادا از اسپانيا، آلمان، مكزيك و فرانسه محصول 2008
6- به‌دنبال اريك ساخته كن لوچ از انگلستان، فرانسه، ايتاليا، بلژيك و اسپانيا محصول 2009
7- مؤذن ساخته سباستين براندشولبر از اتريش و تركيه محصول 2009
8- نام من محمد است از عراق، انگلستان و اردن محصول 2008
9- پوشكاش ستاره فوتبال مجارستان ساخته تاماس آلماسي از مجارستان محصول 2009
10- سالمون كين ساخته ميشل جي. باست از فرانسه، چك و انگلستان
11- خودروهاي انقلاب ساخته تولگا اورنك از تركيه محصول 2008
12- منطقه نبرد ساخته وانو بوردولي از گرجستان محصول 2009
13- يه اطاق و نصفي ساخته آندره‌‌يي خورزونوفسكي از روسيه محصول 2008
بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از تاريخ 16 تا 26 بهمن‌ماه به دبيري «مهدي مسعودشاهي» در تهران برگزار مي‌شود.

 

یک شنبه 8 / 11 / 1389برچسب:, :: 1:10 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

آزاده نامداری و محمد سلوکی از گزینه‌های اجرای مراسم افتتاحیه جشنواره امسال هستند
 

 بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر در سالن همایش‌های برج میلاد با برنامه‌های ویژه برگزار می‌شود که کارگردانی آن را محمد پرویزی انجام می دهد. برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از مدتی پیش شروع شده است، گروه دست‌اندرکار امور افتتاحیه و اختتامیه مشغول طراحی دکورها، ساخت تیزر و انتخاب مجری برای این دو مراسم ویژه هستند.

افتتاحیه این آیین سینمایی شنبه 16 بهمن‌ماه در برج میلاد برگزار می‌شود و مانند دوره قبل اختتامیه هم در این سالن برپا می‌شود. قرار است در مراسم افتتاحیه ال ای دی 94 متری نصب شود که قابلیت جا به جایی در صحنه دارد، با توجه به برنامه‌هایی که قرار است در مراسم افتتاحیه برگزار شود این ال ای دی و دکور متحرک امکان حرکت به مجری و مهمانان می‌دهد.

تیزرهای جشنواره و ویدئو گرافی‌های ویژه بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر هم در این ال ای دی ها دیده می‌شوند، 12 ویدئو گرافی در مراسم اختتاحیه بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده می‌شود، محمد پرویزی کارگردان مراسم افتتاحیه و اختتامیه است و تیزرها را گروهی زیر نظر موسسه امور جشنواره‌های بنیاد سینمایی فارابی می‌سازند.

اجرای برنامه‌های موسیقی و استفاده از نوازندگان ممتاز موسیقی در این آیین‌های سینمایی هم از دیگر بخش‌هایی است که گروه دست‌اندرکار در حال تدارک آن هستند. آزاده نامداری و محمد سلوکی از گزینه‌های اجرای مراسم امسال هستند، با تعدادی از ستاره‌های سینما هم برای اجرای افتتاحیه و اختتامیه صحبت شده است، هنوز حضور هیچ فردی برای اجرا قطعی نشده است.

بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر از 16 تا 26 بهمن‌ماه به دبیری مهدی مسعودشاهی برگزار می‌شود.

یک شنبه 7 / 11 / 1389برچسب:, :: 1:0 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

حاشیه جشنواره از متن جلو افتاد

: ‌چالش‌ها و خبرسازی‌های بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر پیش از شروع به کار آن از راه رسیده تا حواشی بر اصل غلبه کند و همانند ماه‌های اخیر اهمیت سینما زیر سایه برخی مسائل قرار بگیرد. پیش فروش بلیت‌های جشنواره فیلم در تاریخ پنجم بهمن ماه در حالی آغاز شد که تکلیف فیلم‌های بخش مسابقه و سایر بخش‌های این جشنواره به درستی روشن نشده و سینماگران همچنان در تعلیق پذیرفته شدن اثرشان و یا اعتراض نسبت به ارسال فیلمشان به بخش نوعی نگاه قرار داشتند.

هیئت انتخاب این دوره از جشنواره فجر شامل سیدعلیرضا سجادپور، بهمن حبشی، پوران درخشنده،‌ حسن نجاریان، پژمان لشگری‌پور و جهانگیر الماسی کار بازبینی فیلم‌های فجر را از ابتدای دی آغاز کرده بودند،‌ اما بنا به دلایلی که یکی از آن‌ها به زعم مدیران سینمایی تاخیر در آماده کردن فیلم‌هاست، همچنان تا روزهای اولیه بهمن سرگرم دیدن آثار هستند.

اضافه شدن بخش نوعی نگاه به جشنواره فجر در شرایطی که حتی مهدی مسعودشاهی دبیر این دوره از جشنواره در نشست خبری خود سخنی به میان نیاورد، اعتراض گروه‌های مختلف فیلمسازان و به خصوص سینماگران سرشناس ایرانی همانند سیروس الوند، علیرضا داودنژاد و تهمینه میلانی را به همراه داشت.

براساس آخرین اخبار اعلام شده در مورد این دوره از جشنواره فجر 16 فیلم سینمایی 1359» سامان سالور، «خیابان‌های آرام» کمال تبریزی،‌ «پایان‌نامه» حامد کلاهداری،‌ «جرم» مسعود کیمیایی،‌ »یه حبه قند» سیدرضا میرکریمی، «آسمان محبوب» داریوش مهرجویی، «راه آبی ابریشم» محمد بزرگ‌نیا، «33 روز» جمال شورجه،‌ «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی، «گزارش یک جشن» ابراهیم حاتمی‌کیا، «عملیات سکوت» حمید بهمنی، «خاک و آتش» مهدی صباغ‌زاده، «آلزایمر» احمدرضا معتمدی، «آقا یوسف» علی رفیعی، «ورود آقایان ممنوع» رامبد جوان، و «گلچهره» وحید موسائیان به بخش مسابقه جشنواره راه یافته است.

همچنین نام شش فیلم «قصه پریا» فریدون جیرانی، «یکی از ما دو نفر» تهمینه میلانی، «مرهم» علیرضا داودنژاد، «کوچه ملی» مهرشاد کارخانی، «پرتقال خونی» سیروس الوند و «اسب حیوان نجیبی است» عبدالرضا کاهانی در میان آثار بخش نوعی نگاه مشاهده می‌شود؛‌ بخشی که حواشی بسیاری ایجاد کرده و ماهیت نامشخص آن نگرانی و اعتراض سینماگران را به همراه دارد.

داود رسولیان قائم مقام اداره کل نظارت و ارزشیابی با رد این نظریه که فیلم‌های بخش نوعی نگاه به دلیل اصلاحیه وارده شده به آن‌ها به این بخش ارسال شده‌اند تاکید کرد این دوره از جشنواره فیلم فجر به فیلم‌های سیاسی توجه دارد.

سیروس الوند نیز در اعتراض به پذیرفته شدن فیلمش در بخش نوعی نگاه به خبرآنلاین گفت: «این نوع پذیرش فیلم را نوعی توهین به خودم تلقی می‌کنم نه احترام. تا جایی که مربوط به من می‌شود تلاش می‌کنم تا «پرتقال خونی» در جشنواره حضور نداشته باشد.»

نام

سمت و زمینه فعالیت

اظهارات

مهدی مسعودشاهی

دبیر جشنواره

امسال شاهد حضور گسترده فیلمسازان و هنرمندان در جشنواره هستیم که به لحاظ تنوع مضمونی و ساختاری، فصل جدیدی را در سینمای این مرز و بوم رقم زده‌اند و سینماگران ما توانستند در فضایی آزاد و بدون دغدغه تولیدات خود را به مهمترین رویداد سینمایی کشور برسانند. از سوی دیگر با توجه به کثرت آثار و اشتیاق تماشاگران برای دیدن جدیدترین فیلم‌ها و محدودیت بخش مسابقه سینمای ایران، متاسفانه نمی‌توان از تمام این ظرفیت در این بخش بهره گرفت. بنابراین برای احترام به فیلمسازان و مخاطبان، شرایط مناسب برای به نمایش درآمدن اکثر آثار ارزشمند تولید شده سال جاری که با رویکردی متفاوت و متنوع ساخته شده‌اند در جشنواره فراهم شده که بخش نوعی نگاه در راستای این امر است. فیلم‌های بخش نوعی نگاه در این شرایط می‌توانند فرصت ارزیابی توسط مخاطبان را به دست آورند و از ظرفیت‌های تبلیغی و اطلاع‌رسانی مهترین رویداد سینمایی بهره گیرند.

علیرضا سجادپور

مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی

من تعجب می‌کنم از برخی اعتراض‌ها که از ناحیه بعضی از فیلمسازان نسبت به تاسیس بخش نوعی نگاه صورت گرفته. البته اکثر فیلمسازان مرتبط با موضوع نسبت به تاسیس این باکس جدید در جشنواره ابراز خوشحالی کردند، اما برخی‌ها هم اعتراض‌هایی داشتند که این اعتراض‌ها واقعا موجب شگفتی و تعجب من است به این دلیل که ما باید جشنواره و رئیس جشنواره را برای ایجاد چنین ستونی تقدیر و تحسین کنیم که با گشودن آن شجاعانه تصمیمات جشنواره را به معرض نقد می‌گذارد چرا که جشنواره معمولا تنها بخشی از فیلم‌ها را برای مسابقه انتخاب می‌کند، اما امسال نیز که تعداد فیلم‌ها از عدد شگفت‌انگیز90 فراتر رفته و فقط حدود 20 فیلم دربخش مسابقه امکان دیده شدن دارند، راحت‌ترین و بی‌دردسرترین کار برای جشنواره این بود که بقیه فیلم‌ها را به کناری بگذارد اما جشنواره با شجاعت، مبادرت به گشودن ستون نوعی نگاه کرد تا برخی از فیلم‌های انتخاب نشده را در این بخش به صورت گسترده به نمایش بگذارد. این نمایش محدود نیست بلکه گسترده است و بلیت‌فروشی خواهد شد و مردم و دست اندرکاران نیز به همان اندازه بخش مسابقه، این آثار را خواهند دید.

تهمینه میلانی

کارگردان «یکی از ما دو نفر»

من اصلا متقاضی حضور در جشنواره نبودم و نمی‌دانم چرا اسم فیلمم در میان آن آثار اعلام شده، قرار دارد.

محمد نیک‌بین

تهیه‌کننده «یکی از ما دونفر»

اگر این فیلم در جشنواره روی پرده برود پیگیری می‌کنم که چه اتفاقی افتاده است. ضمن اینکه در حال حاضر هم برای حضور این فیلم در جشنواره بیست ونهم پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهم.

علیرضا داودنژاد

کارگردان «مرهم»

ایجاد بخش‌های جدید در جشنواره‌ها وابسته به سلیقه مدیران بوده و قرار گرفتن آثار در این بخش‌ها نیز نشأت گرفته از نگاه سلیقه‌ای مدیران سینمایی است. نگاه سلیقه‌ای به شدت به سینما ضربه وارد می‌کند و انتخاب این فیلم‌ها در بخش "نوعی نگاه" کاملا سیاسی است و نگاه سیاسی به مراتب مضرتر از نگاه تجاری است، نگاه صرفا تجاری ممکن است سینما را در سطح پایین نگه دارد اما نگاه صرفا سیاسی سینما را از چشم مردم می‌اندازد. حرف‌هایی درباره حذف قسمت‌هایی از فیلم با من زده شده بود اما آقای سجادپور با مسئولیت خودش از حذف قسمت‌هایی از فیلم صرف نظر کرد. قطعا این انتخاب جای اعتراض دارد اما امروز فیلم‌ها انتخاب شده‌اند و در شرایط فعلی نمی‌دانم چه باید کرد.




 

پنج شنبه 7 / 11 / 1389برچسب:, :: 1:0 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

ترکیب احتمالی هیات داوران جشنواره بیست‌ونهم شامل جهانگیر الماسی، ابوالقاسم طالبی، اکبر عالمی، علی معلم و جابر قاسمعلی به علاوه دو نام دیگر خواهد بود
 

پوران درخشنده از داوری بخش مسابقه سینمای ایران بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر کناره‌گیری کرد. این نویسنده و کارگردان سینمای ایران گویا به دلیل مشغله تولید فیلم‌هایی که در دست دارد و خستگی از دیدن آثار زیادی که در بخش هیئت انتخاب بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر وجود داشته از داوری این بخش از جشنواره کناره‌گیری کرده ‌است.
طبق شنیده‌ها ترکیب احتمالی هیات داوران شامل ابوالقاسم طالبی، اکبر عالمی، علی معلم و جابر قاسمعلی به علاوه دو نام دیگر خواهد بود. درخشنده هم که پیش از این نامش مطرح شده بود، انصرافش را از داوری جشنواره اعلام کرد و جایگزین او به زودی اعلام می‌شود. جهانگیر الماسی هم علاوه بر هیات انتخاب، به جمع داوران جشنواره 29 پیوسته است.

بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از 16 تا 26 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

پنج شنبه 7 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:45 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

مسعود کیمیایی برای نخستین‌بار در جشنواره فجر سیمرغ بلورین می‌گیرد
 

 از یک عمر فعالیت سینمایی مسعود کیمیایی در افتتاحیه بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر تقدیر می‌شود. مسعود کیمیایی هم به فهرست پرشمار بزرگداشتهای امسال جشنواره فیلم فجر پیوست. تیزر بزرگداشت این کارگردان باسابقه را محمد پرویزی ساخته است. مسعود کیمیایی تا کنون در جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین به دست نیاورده و بیشتر فیلمهای او تنها نامزدی سیمرغ بلورین را برای این نویسنده و کارگردان به همراه داشته‌اند. برگزاری مراسم بزرگداشت و تجلیل از مسعود کیمیایی در این دوره با توجه به رویکرد جشنواره فیلم فجر درباره این کارگردان جالب است.

مسعود کیمیایی آخرین بار با فیلم سینمایی "سربازهای جمعه" در بیست و دومین جشنواره فیلم فجر شرکت کرد. فیلم سینمایی "جرم" به کارگردانی کیمیایی به زودی آماده نمایش می‌شود.

امسال و در بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از مهدی فقیه بازیگر، پوران درخشنده کارگردان، شهریار بحرانی کارگردان، بیژن محتشم چهره‌پرداز، جمشید هاشم‌پور بازیگر و داود رسولیان طراح جلوه‌های ویژه تقدیر می‌شود.

بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر از 16 تا 26 بهمن‌ماه به دبیری مهدی مسعودشاهی برگزار می‌شود.

چهار شنبه 4 / 11 / 1389برچسب:, :: 8:25 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

تهمینه میلانی می‌گوید هیچ فرمی برای شرکت در جشنواره فجر پر نکرده است
 

تهمينه ميلاني گفت: من اصلا فرم حضور در جشنواره‌ي فيلم فجر را پر نكرده‌ام. اين كارگردان كه فيلم آخرش «يكي از ما دو نفر» که پیش از این پرنسیب / اصولگرا نام داشت، در بخش «نوعي‌نگاه» جشنواره‌ فيلم فجر انتخاب شده، ددر واکنش به اعلام این خبر اظهار كرد: من اصلا متقاضي حضور در جشنواره نبودم و نمي‌دانم چرا اسم فيلمم در ميان آن آثار اعلام شده، قرار دارد. میلانی می‌گوید که هنوز فرم جشنواره را پر نکرده تا فیلم در بخش خاصی قرار بگیرد.
بنا به این گزارش، محمد نیک‌بین همسر میلانی و تهیه‌کننده فیلم چند روز قبل گفته بود که فیلم در جشنواره حاضر خواهد بود. با توجه به این‌که فرم حضور در جشنواره توسط تهیه‌کننده پر می‌شود، این ابهام میان زوج تهیه‌کننده و کارگردان «یکی از ما دو نفر» از حواشی جالب پیش از جشنواره امسال است. هنوز از سوی مدیران جشنواره واکنشی به این اظهارات میلانی اعلام نشده است. چنانچه فرمی برای حضور این فیلم در جشنواره توسط تهیه‌کننده پر شده باشد، جشنواره فجر می‌تواند با رسانه‌ای کردن آن به این ابهام پایان دهد.
بخش تازه تاسیس نوعی نگاهي از همان ابتدای اعلام حضورش در جشنواره و فهرست اولیه چند فیلم مطرح سال که قرار است در این بخش به نمایش دربیاید، پر حاشیه و خبرساز شد. فیلم تهمینه میلانی اولین جرقه این حواشی است و شنیده‌ها حاکی‌ست که فیلمسازان دیگر این بخش هم ممکن است به شکل‌های مختلف به این حضور در جشنواره اعتراض کنند و واکنش نشان دهند.

چهار شنبه 4 / 11 / 1389برچسب:, :: 8:20 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

فيلم «باد و مه» از حضور در بخش «نوعی نگاه» جشنواره فجر کنار رفت
 

محمد علي طالبي فيلم سينمايي «باد و مه» را از جشنواره فيلم فجر خارج کرد. اين کارگردان كه براي حضور اين فيلم در دو بخش مسابقه سينماي ايران و بين‌الملل جشنواره بيست و نهم فرم پر کرده بود، با اعلام اين خبر گفت: عليرغم اينکه به جشنواره هميشه علاقمند بودم، اما امسال ترجيح مي‌دهم در اين فستيوال حضور نداشته باشم. وي در توضيح بيشتر درباره بيرون کشيدن فيلمش از جشنواره اظهار كرد: متاسفانه به دليل عملکرد غير حرفه‌اي هيات انتخاب جشنواره طي روزهاي گذشته، ديگر علاقه‌اي به نمايش فيلمم در هيچکدام از بخش‌هاي اين فستيوال ندارم.

فيلم سينمايي «باد و مه» با نام قبلي «دوباره پروازه كن» داستان كودكي را روايت مي‌کند كه در دوران جنگ تحميلي بر اثر بمباران مادر خود را از دست داده و بر اثر اين انفجار كرو لال شده است .

«باد و مه» اقتباسي وفادارانه از كتاب «تابستان و غاز سفيد» نوشته مژگان شيخي است. اين فيلم چندي قبل در بخش کودک جشنواره بين المللي برلين با عنوان نماينده ايران پذيرفته شده و قرار است اواخر بهمن در اين رويداد به نمايش درآيد.

چهار شنبه 4 / 11 / 1389برچسب:, :: 8:5 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

به دليل منافات شركت هم‌زمان فيلم در دو جشنواره، ترجيح داديم در جشنواره برلين شركت كنیم
 

 ناصر دهقاني مديرعامل مؤسسه فرهنگي هنري شاهد گفت: فيلم «باد و مه» به جشنواره فيلم برلين دعوت شده و به دليل منافات داشتن شركت هم‌زمان يك فيلم در دو جشنواره طي توافقات انجام شده با «محمدعلي طالبي» ترجيح داديم فيلم در جشنواره فيلم برلين شركت كند. ن در پي انتشار خبر درخواست خروج اين فيلم از جشنواره فيلم فجر توسط كارگردان، وی چنین اظهار داشت: فيلم «باد و مه» به جشنواره فيلم برلين دعوت شده و به دليل منافات داشتن شركت هم‌زمان يك فيلم در دو جشنواره طي توافقات انجام شده با «محمدعلي طالبي» ترجيح داديم فيلم در جشنواره فيلم برلين شركت كند.
وي خاطرنشان كرد: اگر چه علاقه‌مند بوديم «باد و مه» در بخش بين‌الملل جشنواره فيلم فجر شركت كند اما به‌خاطر قوانين جشنواره‌هاي بين‌المللي فيلم را از جشنواره فجر خارج كرديم تا انشاءالله بتوانيم از قبل حضور در يك جشنواره بين‌المللي براي كشور افتخار كسب كنيم.
اين تهيه كننده در پايان گفت: اگر «محمدعلي طالبي» جز اين موارد در خصوص خروج فيلم از جشنواره، اظهارات ديگري در مقام كارگردان «باد و مه» عنوان كرده است، صرفا نظر خود ايشان است.
«محمدعلي طالبي» صبح امروز در توضيح بيشتر درباره بيرون كشيدن فيلمش از جشنواره گفته بود: متاسفانه به دليل عملكرد غيرحرفه‌اي هيئت انتخاب جشنواره طي روزهاي گذشته، ديگر علاقه‌اي به نمايش فيلمم در هيچ كدام از بخش‌هاي اين فستيوال ندارم.

چهار شنبه 4 / 11 / 1389برچسب:, :: 8:0 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

داریوش مهرجویی، اصغر فرهادی و ابراهیم حاتمی‌کيا در بخش مسابقه جشنواره فجر

گروه اول فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر با اعلام نام 11 فیلم معرفی شدند. روابط عمومی بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اعلام کرد، تعدادی از فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) جشنواره فیلم فجر پس از چهار هفته کار هیئت انتخاب این دوره جشنواره و بازبینی بیش از 90 فیلم متقاضی حضور در این بخش، اعلام شد و اسامی فیلم‌های دیگر این بخش نیز متعاقبا، اعلام خواهد شد. بر این اساس 11 فیلمی که تاکنون حضورشان در بخش مسابقه جشنواره بیست و نهم فیلم فجر قطعی شده، به شرح زیر است:
«آسمان محبوب» داریوش مهرجویی، «راه آبی ابریشم» محمد بزرگ‌نیا، «33 روز» جمال شورجه،‌ «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی، «گزارش یک جشن» ابراهیم حاتمی‌کیا، «عملیات سکوت» حمید بهمنی، «خاک و آتش» مهدی صباغ‌زاده، «آلزایمر» احمدرضا معتمدی، «آقا یوسف» علی رفیعی، «ورود آقایان ممنوع» رامبد جوان، و «گلچهره» وحید موسائیان.

بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر 16 تا 26 بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

سه شنبه 3 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:40 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

از شنيدن خبر توقيف بعضي فيلم‌ها كه اين روزها مطرح مي‌شود، شگفت‌زده شدم
 

مدير كل اداره نظارت و ارزشيابي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مطرح‌شدن خبرهايي مبني بر توقيف بعضي از فيلم‌ها از جمله آثار فريدون جيراني و مهرشاد كارخاني را از حواشي قبل از جشنواره خواند و اظهار كرد: هميشه نزديك جشنواره اين بحث‌هاي حاشيه‌اي مطرح مي‌شود و بعد معلوم مي‌شود كه اشتباه بوده است. اين عضو هيات انتخاب جشنواره فيلم فجر درباره‌ي بازبيني فيلم «پاداش» كمال تبريزي براي حضور در جشنواره گفت: هنوز تصميمي براي اين فيلم اعلام نكرده‌ايم.
وي ويژگي فيلم‌هاي اين دوره از جشنواره را تنوع موضوعي و ديدگاه‌ها خواند و اظهار كرد: براي انتخاب 22 فيلم بخش مسابقه مشكلات زيادي داريم كه اين ناشي از كميت و كيفيت خوب آثار است و امسال با رقم شگفت‌انگيزي از آثار ارائه شده مواجه هستيم.

سجاد‌پور خاطر نشان كرد: پنج‌شنبه گذشته آخرين مهلت تحويل فيلم‌ها بود و در حال حاضر بيشتر روي جمع‌بندي كار مي‌كنيم.

سه شنبه 3 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:15 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

جعفر گودرزي: بر خلاف ميل باطني، امسال مجبور به سهميه‌بندي رسانه‌ها هستيم
 

 مدير روابط عمومي جشنواره بيست و نهم فيلم فجر به اشاره به اينكه همدلي و همراهي اهالي رسانه‌ها، عامل هويت بخشيدن به مركز اصلي جشنواره يعني برج ميلاد تهران است، گفت: با وجود ميل باطني خود، امسال مجبور به سهميه‌بندي هستيم. به نقل از ستاد خبري جشنواره فيلم فجر، جعفر گودرزي يادآور شد: در تلاش هستيم تا فضايي صميمي و تخصصي براي تعامل اهالي رسانه‌ با هنرمندان در مركز اصلي جشنواره فيلم فجر فراهم كنيم تا اخبار و اطلاعات بزرگترين رويداد سينمايي كشور به بهترين شكل ممكن منعكس شود.
وي ادامه داد: در تلاش هستيم تا زمينه حضور طيف گسترده‌اي از اهالي رسانه‌ها را كه به نوعي نمايندگان افكار عمومي يا مخاطبان هستند، در جشنواره فراهم كنيم. خوشبختانه امسال جشنواره فيلم فجر با استقبال خوبي از سوي اين دوستان روبه‌رو شده و ما تقاضايي در حدود دو هزار نفر براي حضور خبرنگاران، عكاسان، منتقدان و گزارشگران در مركز اصلي جشنواره دريافت كرده‌ايم، اما ظرفيت سالن نمايش برج ميلاد محدود است و امسال بخشي از اين سالن به سينماگران اختصاص يافته تا با اهالي رسانه و صاحبان فيلم‌ ارتباط نزديكي داشته باشند. به همين دليل و با وجود ميل باطني خود، امسال مجبور به سهميه‌بندي هستيم و سهميه‌ها هم توسط يك گروه كارشناسي، تعيين شده تا با همدلي اهالي رسانه آن را اعمال كنيم.
وي در پايان اظهار داشت: هدف ما حضور هر چه گسترده‌تر اهالي رسانه‌ در جشنواره بيست‌و‌نهم فيلم فجر است، اما متأسفانه در برخي مواقع بايد براساس امكانات، شرايط و مقتضيات تصميم گرفت و براي بهره‌برداري هرچه مناسب‌تر و صحيح‌تر از مركز اصلي جشنواره نيازمند حمايت و همدلي اهالي رسانه هستيم.
بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از تاريخ 16 تا 26 بهمن‌ماه به دبيري «مهدي مسعودشاهي» در تهران برگزار مي‌شود.

دو شنبه 2 / 11 / 1389برچسب:, :: 10:20 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

درباره وبلاگ

سلام به همه ی دوستان عزیزم در اینجا همه چیز محیاست.امیدارم ساعتی خوب وخوشی رو در وبلاگم بگذرانید.از شما طالبم که ما رو از پیشنهاد و نظر هاو انتقادات خود دریغ نکنید.دوستان عزیز هر نوع درخواستی دارید در قسمت نظرها بنویسید تا سریعآ انجام و در وبم بذارم.این وب همیشه اپدیت میشه امیدوارم بهره کافی رو از این مطالب ببرید.دوستان عزیز این وب بنا بر درخواست های شما عزیزان میباشد پس ما رو از نظرها پیشنهاد ها و انتقادات خود دریغ نفرمائید.ما رو در این امر مهم یاری فرمائید. با تشکر ادمین وب: کریم خانی 09148116614
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان farhang.it و آدرس farhang.it.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 46
بازدید هفته : 138
بازدید ماه : 136
بازدید کل : 16889
تعداد مطالب : 303
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


كدهای جاوا وبلاگ

قالب وبلاگ